Mootorratta soojendamine enne lahkumist on paljude jalgratturite refleks. Kuid kas see on tõesti meie hinnalise mehaanika pika eluea tagatis? Et teada saada, mida oodata, uurisime küsimust. Ja näete, vastus üllatab teid!
Peate lihtsalt nägema seisundit, millesse noomitus meid paneb enne, kui oleme hommikul premier kohvi joonud, et öelda endale, et külma õlgadega olemine ei tööta kellelegi... See on ilmselt ka meie mootorrataste puhul, eks. ? See on hea põhjus mootorratast enne teele asumist hoolikalt soojendada. Paljud meist teevad seda, sest ütleme endale, et kulumise piiramiseks on parem sõita sooja mootoriga. Selles on tõtt, kuid mitte nii palju, kui võiks arvata!
Nii et jah, aga ei!
Lihtsalt küsige mootorratta mehaanikutelt, mida nad arvavad, mida me teie heaks oleme teinud. Ja sama hästi võiks pärast mootori mõranemist täisgaasiga käima minna – aga milline metslane julgeb midagi sellist teha?! – 10 minutiks toestatud mootorratta mootori soojendamine pole samuti hea mõte!
« Mootoril liiga kaua paigal olles soojeneda ei ole ideaalne sel lihtsal põhjusel, et mootorratas on pandud edasi liikuma!«
Mootoril liiga kaua paigal olles soojeneda ei ole ideaalne sel lihtsal põhjusel, et mootorratas on pandud edasi liikuma! Tuulekülma puudumise tõttu tavaliselt tuulele avatud osadel ei ole temperatuuri tõus mootoris sugugi ühtlane. Ülemine mootor on liiga kuum, ülejäänud pole piisavalt kuum. Vedeliku ringlus - õli või vedel – ainult kompenseerib selle. Kõik see mõjutab paisumist, määrimist jne.
Mootorratta soojendamine enne lahkumist, hea tava
Kuidas mootorratast enne lahkumist korralikult soojendada? Näete, see on üsna loogiline. Ja kirss tordil, sobib hästi alustavasse rutiinisse, isegi hommikuti, kui sul on kiire!
- Valmista ette nagu tavaliselt – pane selga joped, püksid, saapad jne. Võtke kindad ja kiiver kaasa.
- Võtke mootorratas garaažist/kastist/hoovist/… (vajadusel kustutada) ja käivitage see.
- Võtke aega, et panna selga kiiver ja seejärel kindad.
- Rulli!
Oota, tegelikult pole see veel läbi! Nendest mõneminutilistest kütmistest on piisanud, et taastada õlirõhk, tõsta veidi temperatuuri ja katta mootoriosad kasuliku määrdekilega. Kuid tegelik võti on sõita esimesed kilomeetrid rahulikult ehk teisisõnu mitte liiga palju pöördeid teha.
Käivitus, mis kehtib ka teie rehvide kohta, mis saavutavad õrnalt oma optimaalse haardumistemperatuuri, vältides teid ootamatu libisemise ohu eest. Ja see annab aega, et masin olenevalt päeva sõiduoludest uuesti kätte saada. Ühesõnaga väga hea!
Kui mootori termomeeter on roheline, on see hea, saate oma masinat täielikult ära kasutada. Teekasutuse kontekstis ära muidugi sunni meid ütlema seda, mida me pole öelnud!
Väike täpsustus: see nõuanne puudutab enamikku praegusest mootorrattapargist, kuid nagu alati, on ka erandeid. Erinevat kohtlemist vajavad näiteks üle kolmekümne aasta vanused või kahetaktilised mootorrattad. Teine ajastu, teised kombed!
Ja sina, kas sul on mootorratta käivitamisel muid harjumusi?
Esiletõstetud foto: Sourav Mishra
Tere noored (ja teised!) Mulle meeldivad teie kommentaarid kogenud jalgratturitelt ja näen, et lõppkokkuvõttes nõustuvad kõik eesmärgiga mitte kahjustada oma ratast. Kuumutage õrnalt ja suurendage seejärel järk-järgult kirge. (nagu teie kaaslastega!!!) Olen noor jalgrattur, ma mõtlen pigem uut jalgratturit, sest hakkasin mootorrattaga sõitma (ainult sõitmiseks ja hea ilmaga) pärast oma BMW R 1200R ostmist 2007. aastast kuni 59 000 km-ni augustis 2023. Pole kunagi varem mootorrattaga sõitnud. Ma ei küsinud endalt, kas on mõistlik mootorrattaga sõitma hakata vanuses, kus kogenud sõitjad peatuvad jäädavalt, olen 74,5 aastane! (Liba läbitud 1971. aastal ja 2 tundi sõitu tehtud enne mootorrattaga väljasõitu) Aga see on uus rõõm, mida loodan veel kaua nautida. Edu sulle.
lihtsalt üks täpsustus: käivitada jahedalt, ilma ülekuumenemiseta peatumisel on hea, aga sõita tuleb piisava kiirusega, et mootor ei rabeleks kiiruse kohta liiga pika käiguga. See oleks sama halb kui tornides liiga kõrgele tõusmine.
Tere kõigile !
Tegelikult pole vaja mootorratast ega autot kütta. See on nagu keha, kui teed füüsilist tegevust, pead selle eest hoolt kandma ja hakkama õrnalt soojendama. Omalt poolt lahkun mootorrattaga õrnalt, et tõsta mootoriõli, käigukasti, keti, rehvide temperatuuri, ühesõnaga kõike, mis liigub ja seda 5-10 km välistemperatuuri järgides.
Viga elektris, vastupidi, tuleb soojendada... akusid (vähemalt autodel, mootorratastel ma ei tea, aga arvan)
Huvitav artikkel, siiani kippusin kuumutama 5-10 minutit.
Ma ei tee seda enam, ma vannun.
Tere Jean-Michel!
Olge ettevaatlik, me jälgime teid, eh! Nali naljaks, hea meel, et midagi õpetasin :) Aitäh tagasiside eest ja head reisi!
V – Loïc
Vältida tuleks mootori soojendamist!
Mootorratas nagu kõik sõidukid ei ole meie mehaanika säilitamiseks ainult mootor,
Soovitatav on pärast mootori käitamist mõneks hetkeks lahkuda, nagu artiklis näidatud, ja sõita õrnalt, kuni kõik liikuvad osad on soojad (laagrid, amortisaatorid, kett jne), nii hoiate oma mehaanika ja säästate raha. külastused teie lemmikmehaaniku juurde!
Tere c yanic me g a kawa z750 2007 ja annab mulle kogu vajaliku adrenaliini soojendan selle vahetult enne lahkumist ma armastan oma ratast 🏍 ja ei saa ilma selleta mm vihmastel päevadel head reisi kõigile
Kõik räägivad muidugi mootorist, kuid mootorrattal on palju muid hapraid osi, mis on mures ja mis seiskamisel ei kuumene, käigukasti hammasrattad, teatud mootorrataste kardaan või isegi kahvli klapid….
Tere Steve,
Sinuga täiesti nõus. Elagu sujuv sõit, et *kõik* oma jalgratast soojendada!
V – Loïc
Olen mootorrattasõidus uus, kuid dokumentaalfilmi lugedes märkasin, et tegin seda instinktiivselt. Tänan teid teabe eest
Mida iganes! mina oma CBZGS-RR(R) koos Kakapovtypi raja heitgaasiga, kuna hommikul kella 5 paiku on külm, viin enne tööle minekut mootorratta maja eest välja ja lasen sel soojeneda, kuni mul on mu kohv, kui ventilaator on tööle hakanud, mootor on kuum, annan gaasile kolm-neli lööki 9000 p/min juures (mõnikord kasutan võimalust ja kontrollin kaitselülitit, et veenduda, et see töötab hästi) ja alles siis lahkun .
Kas mitte nii ei peaks seda tegema?
Märkus: ma ei tea, kuidas teiega on, aga mu naabrid ei ütle mulle kunagi tere, neile ei tohi tsiklid meeldida.
Lol, Joe Pepp, teie naabrid kell 5 öösel magavad endiselt sügavalt, nii et 9000 pööret minutis võib neid häirida
noh... see oleneb... et rääkida ainult oma kahest viimasest rattast, africa twin, kütteta. Läksin hädaabikõnele, muretsemata mootori temperatuuri pärast. Kuid pole küsimustki kiirest, 10-minutilise teekonna läbimisest, mida me võidame? 30 sekundit? Nüüd, Versys 1000-ga, pole see enam võimalik: käivitus tühikäik on liiga kõrge! peate veidi ootama, oodake, kuni mootori temp on vähemalt 50°. Õnneks enam hädaabikõnesid pole, oleme pensionil! Nii et ma alustan jahvatamist, siis panen riidesse.
Nii et kütab või mitte? No oleneb! See on igaühe enda otsustada oma masinaga. Kuid igal juhul ärge alustage nagu loll!
Tere Berlinger,
Igaüks teeb nii, nagu tahab, vastavalt oma kohustustele ja oma mehaanikafilosoofiale. See on lihtsalt üldine nõuanne!
V – Loïc
Olgu, see kõlab natuke rumalalt, ma olen vist üks väheseid, kes loeb nende mootorratta kasutusjuhendit. 😅 Ja minu Kawa juhendis on märgitud, et mootorit ei tohi üle paari minuti soojendada, muidu võib see kahjustada. Nii et täidan akadeemiliselt, panen mootori käima enne kiivri pähe panemist, panen jope kinni ja kindad kätte, siis kui mootori pöörded aeglaselt langevad, lahkun, enne kui väike Z kuumeneb liiga palju...
Lugege oma mootorratta kasutusjuhendit, selle eest hoolitsemise alust vastavalt art , hästi tehtud Le Tof!
V – Loïc
Yamaha 900 TDM. Juba 20 aastat oma imearmsa väikese ratta seljas... Sellel ilusal masinal pole ühtegi vidinat. Nii et väljuge garaažist, külgseis, käivitage, pange garaaž kinni, sulgege jope, kiiver, kindad, istun selga ja veeretan oma kana!!! Väga õrnalt, et lasta ilul soojeneda nende väheste kurvide rütmis, mis mind suurele teele viivad. Ja seal, ilma liialduseta, vabastage käepide… Milline rõõm ja see on kestnud juba 15 aastat. ✌️✌️✌️
Jah, on olemas elektrimootorratas, nagu teine ütleb, aga ma ei võrdle seda transpordivahendit päris mootorrattaga, mis toob tõelisi sensatsioone... kaasa arvatud see, et lastakse sel enne nirisema minekut kaks minutit soojeneda. gaasist.
Popop! Minu auto hdi 90 aastast 2007, mis on olnud mul aastast 2011, 255 000 km, käivitub, ootan alla 10 sekundi ja lahkun vaikselt (suvel ja talvel)... ja sõidab nikliga (originaal turbo)... kui ma Kui mul oleks mu 4 -taktimootorratas, mina teeks täpselt sama...
Hetkel 125 nsr-r 2-taktiline mootor aastast 1996, seevastu lasin mootoril enne vaikselt lahkumist mitu minutit soojeneda...
🙂
Mina ka HDi 90 aastast 2000 sama läbisõiduga..ja sama ka kütteks, 10 sekundit ja rulli oma kana (vaikselt muidugi), kõik originaal ka! Mootorratta jaoks, sama ja null probleem… (1000 gsxs) 38000 km! Sõida ohutult ✌️
Tere, mul pole foori enne 30 km, kindlasti on õige temperatuur! Olen 68-aastane ja 2 taktiga soojendasin pappi, aga kuna mul on 4 takti, siis varustan end ja alustan õrnalt (vanust arvestades!) ilma eelsoojenduseta. Edu ja ole ettevaatlik!
Olenemata sellest, kas see on minu Guz Calif või minu Harley Low rattur, alustan siduriga tihedalt, et sidur mootorist eraldada. Kui mootor on käivitunud, tuleks karburaatori starter ära keelata. Süstimiseks peate pöördeid langetama, kuid miski ei takista teil pärast käivitamist sõita. Kõik sõltub ka pööretest, te ei tohiks kunagi kiirustada külma mootoriga, olgu selleks 1975. või 2015. aasta mootorratas. Jalgrattaks olemine tähendab armastavat mehaanikat, mis on seda väärt.
Tere Christian B.
Hea nõuanne sidur käivitamiseks lahti ühendada, see on starteril alati vähem tööd! Täname teid selle lisateabe eest.
V – Loïc
Viimasel ajal kõrgel tasemel pardatehnoloogiaga mootorratastel on soojusnäidik. Kuni see pole roheline, pole kõrgeid pöördeid. Lihtne!
Tere… Mis puudutab minu kütmata garaažis olemist (BMW nine T & HD nelikümmend kõrgust), siis see oleneb paljuski aastaajast... Kevadest sügiseni, kui soojad on pehmed... Nagu öeldud, alustan, kiiver , kindad ja ära läheme... Seevastu talvel, kui temperatuur on 0 kandis... Tunnistan, et lasen veel veidi joosta, (sest ma mõtlen õli viskoossusele... ja osade suured temperatuurierinevused). Seejärel tuvastame "kõrva järgi" + väikese gaasipaisu, millal on parem…
Tere jp f,
On selge, et mootorratta mehaanika käsitsemisel on kontekstil palju tähtsust. Ja enesetunne jääb sageli heaks näitajaks!
V – Loïc
Tere Potos,
Ei tunne kahvatust, tagarattad võtavad garaaži kaldest õhku.Täisgaas.
Head päeva.
Pole tõsi…😀
Olge ettevaatlikud, sõbrad 💞
Piisab mõnest minutist soojendusest, mootorratta varjualusest väljavõtmise ja uste sulgemise ajast, seejärel sõitke vaikselt ilma pöördeid tõstmata või mehaanikut madalatel pööretel sundimata, näiteks pöördemomendiga mootoritel. Ideaalne on hoida madalat keskmist kiirust.
Soojendage oma mootorratast alati vähemalt seni, kuni automaatkäivitus välja lülitub või tühikäigu pöörlemiskiirus uuesti langeb.
Ma ei lahku enne, kui LDF-i temperatuur on 50 °C
Ärge kuulake neid, kes ütlevad, et säästke gaasi...
Alati on ergutav lugeda ideid teiste inimeste mootorrataste kohta.
Armastame oma masinat nii väga….
Ainuüksi sellest rääkimine teeb mind õnnelikuks.
Minu oma on Virago 1100 Yam.
Väike läbisõit.
Ma pööran sellele tähelepanu, see on ilus objekt, ma olen selle üle uhke.
Mul on see originaalkujul ja tunnistan, et imetlen seda natuke...väga.
Ta pakub mulle rõõmu. Ühesõnaga, see teeb mulle soojaks, kui sinuga sellest räägin. Tunnen end mugavalt teie soojas kogukonnas. Ühised sõprussuhted.
Kristlane
Jah, isiklikult on mul sihiks sõita paar minutit max 2000 p/min ja siis järk-järgult pöördeid tõsta... oma Guzzi V7-ga olen 6. käigul laias laastus 80 peal, mis võimaldab vaikses liikluses sõita...
see võimaldab kuumeneda mootorrattal (mootor, rehvid jne) ja ka… sõitjal 🙂
Mina isiklikult panen käima ja lasen 5 sekundit töötada, peatan mootori, võtan ratta välja jne. Selle aja jooksul hajub esimesest käivitamisest tulenev soojus silindrisse ja laiendab voodrit (paisumine võtab kauem aega kui kolvil ) see soojendab silindrit ühtlasemalt ja seejärel 2. käivitamine, kiivri, kinnaste jne ettevalmistamine... ja õrnalt esimestel kilomeetritel....
HEA . Oli aeg selgitada, sest paljud ei tea. auto puhul on see sama asi. AITÄH !
Mootor tuleb käivitada, hoides mootorratast püsti, vastasel juhul jaotub õli halvasti ja käivitamine põhjustab ootamatuid pingutusi.
Muidu on elektrimootorratas… mootoriküttega pole enam probleeme!
Sõitke aeglaselt, järgmise punase tule ajal on mootor kuum.
Minu jaoks läheb see pikaks, premier punane tuli on kodust 27 km kaugusel!